Plaatje bij het artikel van ODBS 't Heem

ODBS 't Heem staat voor:

  • Meervoudige Intelligentie
  • Dalton
  • Werkeilanden
  • Groepsdoorbrekend werken

Klachten

Klachtenregeling Binnen 't Heem hechten we veel belang aan een goede relatie met de ouders. We zullen daarom altijd naar uw kritiekpunten luisteren en op zorgvuldige wijze een reactie geven. Bij verschillende inzichten behoren ouders en school het belang van het kind voorop te hebben. En zo komen we er meestal samen wel uit. Maar wat als dit nu niet lukt? Voor die gevallen is er op alle Roos-scholen een algemene klachtenprocedure. Hier vindt u de klachtenprocedure van ROOS.

Voorkomen

Het is in ieders belang om een officiële klachtenprocedure te voorkomen. Want meestal als men hierin belandt, dan raken de verhoudingen daarna verstoord. 

Deze tips helpen bij het voorkomen:
  • Grijp snel in
  • Spreek de juiste persoon aan
  • Neem de tijd
  • Wees duidelijk
  • Bedenk een oplossing
  • Leg afspraken vast

Neem voor een zorgvuldige afhandeling de volgende tips in acht:

  • Hoe verleidelijk het ook is, betrek andere ouders niet onnodig bij uw probleem. Dit leidt snel tot roddelen.
  • Praat er niet over met uw kind er bij. Uw kind mag geen doorgeefluik worden.
  • Praat liever een keer uitgebreid en goed met uw kind, dan uw kind er dagelijks mee lastig te vallen.

Maar wat als dit nu niet lukt? Voor die gevallen geldt er voor alle Roos-scholen een algemene klachtenprocedure. Hier vindt u de klachtenprocedure van stichting ROOS.


Contactpersonen school

Om u als ouder te begeleiden in het klachtenproces heeft de school twee contactpersonen. U kunt op elk moment (liever te vroeg, dan te laat) met deze persoon contact opnemen. De contactpersoon zal niet inhoudelijk op de klacht ingaan, maar samen met u zorgen dat uw klacht goed behandeld wordt. De contactpersoon kan u ook doorverwijzen naar de vertrouwenspersoon.

Op 't Heem zijn de contactpersonen Gea Smit-Kikkert (teamlid) & Simone Rozendal (ouder).


Vertrouwenspersoon bestuur

Wilt u liever niet gebruik maken van de contactpersonen, dan is er op bestuursniveau ook nog een vertrouwenspersoon. Deze persoon begeleid u ook in het klachtproces en kan ook helpen bij de bemiddeling. In ernstige gevallen van (seksueel) misbruik of mishandeling, kan deze persoon u het best verder helpen. 

Vertrouwenspersoon: dhr. Herman Riphagen, IJsselgroep, telefoon 088-0931000

Deel deze pagina: